HRADEC SRDCEM A ROZUMEM, BEZ VÁS TO DĚLAT NEBUDEM!

Město, jaké bych si přál – Otevřenost, vstřícnost a komunikace (2/7)

Ruku v ruce s efektivitou hospodaření jde otevřenost komunikace a přístup k informacím.  Nechci stále obíhat vývěsky, pokud se mne bude něco týkat, chci o tom vědět. Dnes jsou funkční chytré systémy, které se o to jednoduše postarají. Tak jako Vám třeba EON pošle zprávu, že se Vás týká odstávka elektřiny. Stačí si na to vybrat nějakého šikovného pomocníka jako např. www.mobilnirozhlas.cz.

Když jdu kolem nějaké stavby, chtěl bych si hned u ní přečíst, o co jde, k čemu je to dobré, kdo je odpovědný za tento projekt, chtěl bych tam vidět jeho fotku a také mobilní telefonní číslo, na které bych mohl ihned napsat nějaký podnět, který někdo zpracuje a vyhodnotí s poskytnutím zpětné vazby, jak bylo s podnětem naloženo. Chtěl bych vidět odkaz na webovou podstránku, kde bych si mohl přečíst kompletní informace včetně jednoduché a srozumitelné dokumentace a smluvních ujednání.

Myslím si, že kdyby se každé dva tři roky něco uměle neměnilo a nevymýšlelo tam a zpět, člověk by na úřad vůbec nemusel. Líbilo by se mi mít možnost zavolat na úřad svému konzultantovi, na nějakou zákaznickou linku občana, a říci mu, jakou životní situaci potřebuji vyřešit, jestli by mi to mohl  vyřídit. Následně by mě takový člověk kontaktoval, trochu by mě „vzdělal“, co vlastně všechno moje záležitost obnáší, abych měl představu, jak věci do sebe zapadají, poslal mi předvyplněné formuláře do mailu a pak si se mnou domluvil schůzku, kdy budu moci na úřad zaběhnout věc ještě zkonzultovat a podepsat, nebo pokud bude vše jasné, tak rovnou podepsaná lejstra doručit (mailem, poštou) na úřad. Rád takovou službu následně ohodnotím a budu víc než rád, když erudovaný a vstřícný konzultant na úřadě bude nadstandardně odměňován, aby mohl pomáhat i dalším dlouhá léta a byla to pro něj jistota. Takže dobrá služba občanovi a jeho hodnocení by mělo být takovou „definitivou“, ne nějaké umělé „neodvolatelnosti“, které způsobí opak.

Další kapitolu věnovanou bezpečnosti najdete zde.

Mgr. Libor Vondráček

25 let, student Právnické fakulty MU, moderátor rádia, správce webu sonjh.cz, Svobodní, Jindřichův Hradec II

Z hradecké ZUŠky jsem odešel už po páté třídě na Gymnázium Vítězslava Nováka. Už od mládí jsem byl veden ke sportu a tak jsem v rámci osmi let na gymnáziu organizoval školní soutěže zejména ve fotbale a volejbale a v posledních letech o nich psal i do školního časopisu.

Kromě sportu jsem měl vždy rád i počítače, což mi pomáhalo při organizaci: Díky organizaci jsem se propracoval od tvorby tabulek k tvorbě webů a grafiky. Začal jsem se zapojovat i mimo školu, při administraci mariášových turnajů.

Při přestupu na vysokou školu jsem soutěže předal nástupcům, ale v mariáši jsem povýšil na organizátora Jihočeské ligy a dělám web jak jí, tak Českému svazu s republikovou působností. Znalost v oblasti IT dnes zhodnocuji ještě při tvorbě e-shopu pro jindřichohradecký kamenný obchod Šon – Orientální potraviny. Sportovního ducha v současnosti udržuji nejen aktivním hraním fotbalu a volejbalu, ale v létě mám v plánu dělat šestým rokem vedoucího na sportovním příměstském táboře. Vše výše zmíněné však spíše vyplňuje barevnou škálu mých zájmů. V rámci základní a střední školy jsem totiž vždy směřoval za svým vzorem, dědou a bývalým státním zástupcem. To vysvětluje mé směřování na právnickou fakultu, kterou v Brně studuji 5. rokem.

Právní vědomí mi ulehčuje orientaci na politické scéně, a pomohlo mi to k posunu z řadového člena (od roku 2012) do pozice člena Republikového výboru Svobodných. V tomto směru se snažím zdokonalovat nejen, co do množství získaných znalostí, ale také v lepší formulaci svých myšlenek. A tak mě můžete v posledních měsících slýchávat při moderování v Rádiu Česká Kanada, které je mi školou pro zlepšení projevu.

Komentáře

Přidat komentář