🧒📚 Děti jsou křehká stvoření a je potřeba je formovat opatrně. Mám radost, že se nám v Senátu dnes podařilo zastavit centrálně nařízené experimenty s výukou dětí.
Zdravý rozum zpátky do škol a rozhodování tam, kde nejlépe znají problém!
Schválili jsme pozměňovací návrhy, které mohou vrátit rozhodování zpět do rukou učitelů a ředitelů:
✅ Slovní hodnocení, které nahradí známky? Ať si rozhodne škola. A může kombinovat obojí dle potřeby.
✅ Povinní asistenti ve třídách s více než 15 dětmi? NE automaticky. Rozhodovat musí konkrétní situace a potřeba.
✅ Ponechání možnosti opakovat první třídu, když to pomůže. NE nařízení, že žák nesmí opakovat první dva ročníky.
✅ O případném odkladu školní docházky bude mezi odborníky rozhodovat i klinický logoped. NE „zákazu“ odkladů.
ANO rozumnému zhodnocení konkrétní situace a kondice dítěte.
Je v pořádku, když je kolektiv dětí heterogenní, taková třída napomáhá přirozené sociální interakci. Ale ty rozdíly musí být ze strany učitele zvládnutelné, v opačném případě trpí žák s potřebou dopomoci, zbytek dětí ve třídě i učitel a kvalita výuky.
Děkuji vám za zpětnou vazbu, zkušenosti, podněty, argumenty a objasnění reality. Debata byla vyčerpávající.
Školská novela se tak vrací zpět do Sněmovny, kde buď přijmou námi navržené změny zákona, nebo si budou silou 101 poslanců trvat na svém.